Çizgi film ve animasyonlar büyük küçük herkesin dikkatini çeken, hayal dünyasını en saf hali ile aksettiren görüntülerin hareketli olarak birleşmesidir. Önceki yıllarda çizgi film olarak adlandırılan bu görüntüler şimdiler de ise bilgisayarlarda daha profesyonel yöntemler ile yapılıyor. Daha öncelerde kağıtlara çizilen karakterlerin hızlı bir şekilde çevrilmesinden ya da çemberin içine koyulup döndürülmesinden yapılan çizgi filmler artık bambaşka yöntemler ile yapılabiliyor.
Animasyonların Kullanım Alanları
Animasyon yalnızca çizgi filmlerin yapılması için ya da çocuklar için yapılmıyor. Bazen insanlara bir şey anlatmak için bazen de bir ürünün nasıl çalıştığını göstermek için kullanılıyor. Hatta toplumsal konularda da animasyonların kullanılması günümüzde sıklaştı. Bunun yanı sıra çekiminin zor olduğu ya da çekimin imkansız olduğu bir konuyu anlatmak için de animasyona başvurulabiliyor. Örnek verilecek olursa eğer Mars’a gidecek olan bir roketin kalkış ve iniş esnasını anlatmak ve açıklamak için animasyonlar kullanılır.
Günümüz teknolojisinin gelişmesi ile bilgisayar ortamında hem piksel tabanlı animasyonlar hem de vektör tabanlı animasyonlar yapılabiliyor. 2D animasyon tekniğinde saniyede 12 adet kare çizilmesi ile yapılıyor. Ancak bir animasyon yapılmadan önce karakterlerin tasarlanması gerekir. Bunun yanı sıra daha profesyonel bir sonuç alınması için senaryonun storyboard çalışması yapılması oldukça önemlidir. Bu gibi adımları atlayarak profesyonel anlamda bir animasyon yapılmasına da olanak yoktur. Günümüz teknolojisinde birçok animasyon çeşitleri ile karşılaşabiliyoruz. Ancak gelen olarak sıralamak gerekirse eğer başlıca kullanılan animasyon teknikleri; 3D, 2D tekniklerinin yanı sıra stop motion, cut-out olarak da biliniyor. Genel olarak en yaygın şekilde kullanılan teknikler bu şekildedir.
3D Animasyon Hakkında Bilgi
Bu animasyon tekniğinde bilgisayar teknolojisi kullanılıyor. Özel yazılımlar ile 3 boyutlu vektörler kullanılarak hareketli görüntüler elde ediliyor. Bu işle uğraşan bu işlemleri yapan kimselere ise animatör ismi veriliyor. Animasyon yapma sürecinde animatör ilk önce 3 boyutlu vektörler kullanarak 3 boyutlu bir model oluşturuyor. Bu işlemi bir heykeltıraşın heykel yapmasına da benzetebilirsiniz. Animasyon dünyasında ise bu işlem modelleme olarak adlandırılır. Bu etaptan sonra ise oluşturulan modele renk bilgisi işlenmektedir. Yapılan bu renklendirilme işlemine ise dokulandırmaismi veriliyor. Daha sonraki aşamada ise hareketlendirilecek nesneye düzenek kuruluyor. Eğer canlı bir varlık anime ediliyorsa sanal bir iskelet sistemi oluşturuluyor. Bu yapı ile de animatör istediği şekilde vektörleri yeniden konumlandırabiliyor. Yapılan işlem ile birlikte ise sanal nesnelere hareket veriliyor. Oluşan vektörel yapının daha da inandırıcı olması için sanal kamera ve ışıklar oluşturuluyor. Bu işlemlerden sonra ise de bilgisayar vektörel bilgileri yorumlayarak 2D piksellerden oluşan resimler oluşturuyor.
Tüm bu işlemlerin yanı sıra 3D canlandırmalarda günümüzde gerçekleşmesi zor olan durumlar için de çeşitli yazılımlar geliştiriliyor. Böylece de gerçekleşmesi zor olan durumlar animasyonlar ile videoya dökülebiliyor. Bunların yanı sıra ise 3D animasyonları ile medikal sunumlar yapılıyor. Bu sayede de bir ilacın vücuda etkisi ya da bir ameliyatın nasıl gerçekleştiği gibi durumlar rahatlıkla görselleştirilebiliyor. Bunların yanı sıra mimari görselleştirmelerde de animasyonun kullanılması birçok şirketin işlemlerini kolaylaştırıyor. Bu sayede projelerin gelecekteki hali kolay bir şekilde gözükürken, sunumlar daha profesyonel bir hale gelebiliyor. Daha birçok iş alanında kullanılan animasyon hayatı kolaylaştırırken eğlenceye de sebebiyet veriyor. Günümüzde büyük küçük birçok kişinin ilgi ile takip ettiği animasyon filmlersayesinde film sektörü de oldukça genişledi. Animasyon tekniği çizgi filmlerin yanı sıra birçok filmlerde de kullanılabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder