Amerika Birleşik Devletleri’nin Las Vegas şehrindeki teknoloji fuarı (CES) akıllı televizyonlarda gelinen aşamayı gözler önüne serdi.
Samsung, servis, yazılım ve donanım güvenliğini içeren televizyonları bu yıl piyasaya çıkarıyor.
Şirketler alandaki son yenilikleri görücüye çıkardı. Çinli LeTV de 3.9 mm kalınlığında 120 inçlik televizyonuyla fuardaydı. Şirketin sözcüsü Will Park son ürünlerinde en iyi sonucu aldıklarını belirtiyor: “3.9 mm ile süper bir inceliğe sahip olan televizyonumuzu daha yeni tanıttık. Onun bünyesinde yer alan modüler ses sistemi adeta geleceğin televizyonu olduğunu gösteriyor. Televizyonun işlemci ve belleğini çok kolay bir şekilde güncelleyebiliyorsunuz. Panel gerçekten çok ince. 3.9 mm şu anda ulaşabileceğiniz en iyi derecede bir kalınlık.”
LG ise Yüksek Dinamik Aralık (HDR) ve OLED teknolojilerini birleştirerek televizyon ekranlarında en gerçekçi renklere ulaşıldığını duyurdu. Şirketin üretim sorumlusu Martin Valdez, televizyondaki gelişmelerin heyecan verici olduğunu söylüyor: Televizyona harika çözünürlük özelliği ekledik. Ekranda gördüğünüz yerdeymiş gibi hissediyorsunuz. Sanki camdan dışarı bakıyorsunuz. Doğa evinize geliyor.”
4K alanında da içerik gerekiyor ve internet temelli Netflix bu talebe karşılık veriyor. Video servisinin 130’dan fazla ülkede milyonlarca üyesi var. Netflix Üretim Müdürü Neil Hunt yeni piyasanın farkında olduklarını söylüyor: “Akıllı televizyonlar konusunda çok daha fazlasını sunmaya devam ediyoruz. Binlerce çeşit akıllı televizyon var. Onların çoğu da geçtiğimiz 18 ay içinde dünyanın geri kalanında satıldı. Netflix olarak bizim aplikasyonlarımız bugün ve gelecek günlerde ve haftalarda kullanılabilir olacak.”
Panasonic de televizyon modellerindeki HDR teknolojini kullanmaya başladığını açıkladı: “Bu yıl üzerinde kafa yorduğumuz konulardan biri de televizyonların özelliği hakkında. İnsanlar niçin 4K almalıyım diye soruyor. Ayrıca ‘niçin plazma televizyon üretmiyorsunuz?’ diye soranlar da var. Sanırım çok sayıda insan plazma televizyonların geri gelmesini istiyor.”
IHS’den uzman Paul Gray teknolojinin hızla büyüyen piyasanın ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz olduğunu söylüyor: “Bu alanda sıkı bir rekabet var. Herkes bu alanda olabildiğince hızlı bir şekilde yeni teknolojiler geliştirmek istiyor. Standartlar konusunda riskler var. Bunları satmak için belli bir standartta olmalısınız. Çünkü bu müşteriye güven veriyor.”
Şirketler tıpkı cep telefonlarında olduğu gibi akıllı televizyon pazarındaki dönüşüme ayak uydurmaya çalışıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder